Безопасно ли е да оставим коледните светлини включени цяла нощ?

По време на празниците блясъкът на коледната елха вкъщи спира дъха ни. Дава ни невероятно преживяване. Но… безопасно ли е да оставим светлините включени, когато отсъстваме? А има толкова много причини, поради които желаем да ги оставим включени. 

Ето няколко  ключови съвета от нашите специалисти, които е добре да следваме. Така ще сме сигурни, че домът ни е в безопасност. 

Представяме ви препоръки от експертите на Аксиом:

1.    Вашата застраховка на дома може да покрива щетите от пожари, предизвикани от коледна украса. Независимо от това, имайте предвид, че превенцията е далеч по-добрия подход..

2.    Препоръчваме винаги да изключвате светлинките, преди да си легнете или да излезете от дома по няколко причини. 

  • Свеждате до минимум риска домът ви да претърпи щети от пожар поради искра,  късо съединение или друг инцидент.
  • Намалявате на количеството електричество, което използвате и съответно разхода за него.

Дори и да сме наясно с тези възможни ситуации, много от нас искат да оставят коледните светлини включени през цялото време.

Кога можете да си позволите да го направите:

  • Уверете се, че сте закупили правилния тип светлини, които да използвате. Това може да включва коледна украса, предназначена за дългосрочна употреба. Тя трябва да е продукт с по-високо качество - потърсете рейтинга UL за всеки конкретен случай. Следвайте всички инструкции и се съобразете с предупрежденията на производителите за това как да използвате тези светлини.
  • Не забравяйте, че не трябва да претоварвате  електрическите контакти! Съобразете се с наличните ви ограничения на мощността. Пренебрегването на това може да представлява опасен проблем за вашия имот.
  • Използване на таймер за автоматично изключване за коледните светлини и лампички. Това е един от най-добрите начини да сведете до минимум рисковете . Таймерът за коледни светлини може да контролира колко дълго те са включени, като по този начин намалява поне част от разочарованието, което ви обзема, че не може да светят цялата нощ. 
  • Много изкуствени коледни елхи със светлини са проектирани да се използват за дълги периоди от време, без да се изключват и включват често. Въпреки това, дори те трябва да се наблюдават от време на време. Не забравяйте внимателно да обмислите всеки продукт, който купувате, включително кой е производителят, какъв клас за безопасност изисква продуктът и къде може да се използва устройството. Това е важно, за да запазите дома си безопасен.

Препоръката на Аксиом е: Когато е възможно, да избягваме оставянето на коледните светлини включени без надзор. 

Домът ни ще изглежда страхотно, когато сме там, и в същото време ще сме осигурили безпазност за семейството и имота си.
 

Свържете се с нас

Често задавани въпроси

01

Ще пътувам в чужбина с цел лечение. Застраховка Помощ при пътуване ще покрие ли разходите ми?

Това е едно от изключенията по застраховка Помощ при пътуване и тези разходи за лечение няма да бъдат покрити. Застраховката не покрива медицински разноски извършени с цел планирано лечение, както и медицински разноски за състояния, възникнали преди сключването на застраховката.
02

Какви покрития има по застраховка Домашно имущество?

Стандартното покритие включва основните рискове – пожар, природни бедствия, наводнения, бури, градушки. Допълнително, по ваше желание може да се включат покрития като земетресение, кражба, злоумишлени действия на трети лица и други. 
03

Имам допълнителна здравна застраховка. Налага се да постъпя за лечение в болница. Необходимо ли е предварително да Ви информирам?

В случай че Ви предстои хоспитализация, не е необходимо да получите потвърждение от застрахователя. Ако имате нужда от съдействие, ние сме готови да Ви подпомогнем в координацията с избраното от Вас лечебно заведение на телефон 0700 400 99 от 9:00 до 17:00 часа в работни дни.
04

Как мога да получа оферта за продукт за корпоративни клиенти?

За въпроси и оферти, свързани с нашите продукти за корпоративни клиенти, моля пишете ни на [email protected] или се свържете с нас на 0700 400 99.
05

Как да действам, ако се случи застрахователно събитие?

Необходимо е да ни съобщите и да заведете претенция. Сроковете за съобщаване и начинът на завеждане са описани в застрахователния договор. Препоръката ни е при всички случаи да ни се обадите възможно най-скоро след инцидента.