Цветелина Михайлова: Успехът трябва да се извоюва

Интервю на Цветелина Михайлова, Изпълнителен директор на ЗК Аксиом в сп. Vagabond, март 2025

Да наложиш нов бранд на високо конкурентния застрахователен пазар е трудно – но постижимо. 

Цветелина Михайлова, Председател на СД и изпълнителен директор на ЗК Аксиом, знае това добре. Преди да се присъедини към Аксиом през 2022 г., нейното професионално развитие преминава през няколко етапа. Прави първите си стъпки в Булстрад през 1997., впоследствие продължава на различни ръководни длъжности в ХДИ, Токуда Здравно Застраховане и България Иншурънс. Магистър е по Застраховане и застрахователен мениджмънт.

Кои са най-силните Ви лидерски черти – и как те Ви помагат да сте успешен мениджър в сферата на застраховането?

През годините имах възможност да работя с изявени лидери и професионалисти в застраховането, които повлияха върху развитието ми. Считам, че не може да си лидер, ако нямаш дръзки идеи и ясна визия, ако не си ориентиран към постигане на резултати, насочващ и вдъхновяващ екипа си към реализиране на поставените цели. За успеха ми като мениджър в застраховането ми помагат решителността и проактивността, визионерството, усърдната работа, проницателността и упоритостта – част от най-силните ми лидерски черти. Те ми помагат да предвиждам бъдещите тенденции и нужди на пазара и да създавам стратегически планове, които да насочват компанията в правилната посока, да се адаптираме към промените и реагираме бързо на новите предизвикателства и възможности.

Работила сте в някои от най-добрите компании на пазара. С какво Аксиом Ви спечели за каузата си?

Застраховането е моята стихия. Удовлетвореността от работата ми през годините не дойде изведнъж, а се развиваше със самата нея. Аксиом ме спечели и като възможност за последващо професионално израстване, и като огромно предизвикателство. През първата ми година като изпълнителен директор се сблъсках с много нови моменти – от наемането на правилните хора и изграждането на работните процеси до определянето на ясна визия, цели и очаквания за бъдещето. Може да го разбере само този, който от малко познато на пазара дружество, предлагащо само здравни застраховки, е изградил общозастрахователно дружество, създал е продукти, разширил е портфолио и е спечелил пазарен дял. Но това не ни спря и уплаши, а ни мотивира още повече. Удовлетворена съм, защото, когато създаваш нещо и го виждаш как расте пред очите ти, няма начин да не изпитваш удоволствие от работата си, от постигнатото.

Цялото интервю може да прочетете тук

Свържете се с нас

Често задавани въпроси

01

Какво да направя, ако имам нужда от неотложна медицинска помощ и/или лечение извън работно време?

В неработно време, можете да посетите избрано от вас лечебно заведение за спешна или неотложна медицинска помощ. Съберете всички медицински и финансови документи за ползваните здравни стоки и услуги. Разходите се възстановяват при условията на вашата Застраховка.
02

Как да действам, ако се случи застрахователно събитие?

Необходимо е да ни съобщите и да заведете претенция. Сроковете за съобщаване и начинът на завеждане са описани в застрахователния договор. Препоръката ни е при всички случаи да ни се обадите възможно най-скоро след инцидента.
03

Имам допълнителна здравна застраховка. Налага се да постъпя за лечение в болница. Необходимо ли е предварително да Ви информирам?

В случай че Ви предстои хоспитализация, не е необходимо да получите потвърждение от застрахователя. Ако имате нужда от съдействие, ние сме готови да Ви подпомогнем в координацията с избраното от Вас лечебно заведение на телефон 0700 400 99 от 9:00 до 17:00 часа в работни дни.
04

Кога и как ще ми плати застрахователя?

До 15 дни след като е получил всички доказателства, застрахователят трябва или да плати, или да откаже, като задължително посочи каква е причината за отказа. Този срок важи за всички предлагани застраховки.
05

Кога трябва да си направя Медицинска застраховка за чужденци в България?

При влизане или транзитно преминаване през територията на Република България е необходимо да имате сключена медицинска застраховка.