Нашата мисия: здравето като информиран избор

Здравето започва от избора в магазина: Какво трябва да знаете за плодовете и зеленчуците, които купувате

Като здравен застраховател, нашата роля не се изчерпва само с предоставянето на финансова подкрепа при заболяване. Вярваме, че информираността е ключова за превенцията, а превенцията е най-доброто „застраховане“ на здравето. Затова искаме да обърнем вниманието ви към нещо, което често подценяваме, въпреки че е на трапезата ни всеки ден – качеството на плодовете и зеленчуците, които консумираме.

Здравословни на външен вид, но...?

Плодовете и зеленчуците са в основата на здравословното хранене. Но знаете ли, че голяма част от тях съдържат остатъчни количества пестициди – вещества, използвани за защита от вредители, но потенциално опасни за човешкото здраве?

Според последни изследвания:

  • Цитрусовите плодове съдържат следи от над 4 различни вида пестициди
  • Ягодите и черешите също са в групата с най-високи нива
  • За сравнение, аспержите и кивито се отличават с минимални или липсващи следи от пестициди

Тези данни не са само статистика – те са пряко свързани с вашето здраве и това на вашите близки.

За кого това е особено важно?

Особено внимание трябва да обърнат:

  • Бременните жени
  • Родителите на малки деца
  • Хора със слаба имунна система

Допустимите стойности на пестициди в бебешката храна в ЕС са в пъти по-ниски от тези в стандартните продукти. Причината? Ранната експозиция дори на малки количества химикали може да повлияе на развитието на детето.

Какъв е реалният риск?

Макар и повечето продукти да са „в рамките на нормата“, проблемът е, че тези норми не отчитат взаимодействието между различни химикали – така наречения „коктейлен ефект“. Това означава, че дори малки дози от различни вещества, приети заедно, могат да имат непредвидими последици за организма.

Какво можете да направите?

Ние не можем да премахнем всички рискове, но можем да ви насочим как да ги намалите:

  • Купувайте био продукти, когато е възможно
  • Избирайте плодове и зеленчуци с по-ниски нива на пестициди – като киви, аспержи, диня
  • Мийте, накисвайте или бланширайте продуктите преди консумация
  • Приготвяйте детската храна с продукти с проверен произход

Ние вярваме, че здравната застраховка започва с грижата – не само в трудните моменти, но и преди да се стигне до тях. Надяваме се тази информация да ви помогне да направите още по-съзнателен избор за здравето си. Ако имате въпроси, свързани с превенция или с нашите здравни програми, нашият екип е винаги насреща.

Живейте здравословно. Избирайте информирано. Ние сме до вас – във всяка стъпка.

Свържете се с нас

Често задавани въпроси

01

Ще пътувам в чужбина с цел лечение. Застраховка Помощ при пътуване ще покрие ли разходите ми?

Това е едно от изключенията по застраховка Помощ при пътуване и тези разходи за лечение няма да бъдат покрити. Застраховката не покрива медицински разноски извършени с цел планирано лечение, както и медицински разноски за състояния, възникнали преди сключването на застраховката.
02

Имам допълнителна здравна застраховка. Налага се да постъпя за лечение в болница. Необходимо ли е предварително да Ви информирам?

В случай че Ви предстои хоспитализация, не е необходимо да получите потвърждение от застрахователя. Ако имате нужда от съдействие, ние сме готови да Ви подпомогнем в координацията с избраното от Вас лечебно заведение на телефон 0700 400 99 от 9:00 до 17:00 часа в работни дни.
03

Какви покрития има по застраховка Домашно имущество?

Стандартното покритие включва основните рискове – пожар, природни бедствия, наводнения, бури, градушки. Допълнително, по ваше желание може да се включат покрития като земетресение, кражба, злоумишлени действия на трети лица и други. 
04

Кога трябва да си направя Медицинска застраховка за чужденци в България?

При влизане или транзитно преминаване през територията на Република България е необходимо да имате сключена медицинска застраховка.
05

Как да действам, ако се случи застрахователно събитие?

Необходимо е да ни съобщите и да заведете претенция. Сроковете за съобщаване и начинът на завеждане са описани в застрахователния договор. Препоръката ни е при всички случаи да ни се обадите възможно най-скоро след инцидента.